Friday, February 7, 2014

Wedding Aini & Zaki

Assalamualaikum.
Ini cerita 18 Januari 2014.
Sebelum start cerita pasal wedding, mari throwback sedikit. Hehehe. Cerita perkenalan aku dengan Aini  (si pengantin perempuan) memang agak lawak cket. Sebab nye, mase first time aku jumpa dengan dy, itu adalah kali pertame aku keluar bersama dengan Ahmad Muslih (a.k.a. husband aku sekarang). Hehe. Actually, aku kena pegi hospital, untuk dapatkan statement daripada seorang victim nie laa. Mangsa kemalangan semasa dalam tempoh bekerja, di dalam premis kilang. Ecewah. Panjang mukadimah nye. And later, after dah habis melawat, saje laa aku ajak AM jalan2. Almaklum, cuti kan. So, dia pown ikowt jela. Pusing punye pusing, end up kitorang decide untuk pegi ke Tg. Balau. Alaa, saje nak jalan2, walaupown tau xbole nak mandi. Sebelum tue, dah makan dlu. Siap pekena cendol dekat satu tempat favourite me & my mom. Dulu kalau pegi berjalan2 dengan bonda, confirm singgah. Tapi x ingat laa name tempat tue ape. Harap dapat dimaafkan. Berbalik kepada cerita tadi, aku dengan AM pown berjalan2 di gigi pantai. Sampai laa tetibe......

Bipp bipp..... Satu mesej diterima oleh AM.
Zaki: Oii, kau kat mane? Nampak kereta kau kat tempat parking nh.

AM: Dhia.....Zaki ade dekat Tg. Balau. Dy cakap dy nampak keta abg.
Aku: **menggelupur** Dy datang dengan sape?
AM: Dengan tunang dy kowt.
Aku: Zaki dah tunang ke?
AM: Dah. Name dy Aini.

Dalam hati aku, kenapa mesti Zaki pilih nak ke Tg. balau jugak? Tak boleh ke bagi aku privasi cket. Cittt. Hahaha. Aku haruslah menggelabah. Oke, itu memang natura diri aku. Pffft. Later 2, Zaki pown sampai dengan tunang dy. First thing dalam kepala aku, macamane aku nak start berbual dengan tunang Zaki nie? Eh, terkekok pula rase nye. Macam gitu laa. Rupa-rupa nya, si Aini sangat easygoing which makes me very comfortable. Takde laa rase awkward sangat kan. Thee hehe.

The friendship goes on. Kitorang bole mesej, gosip2 tentang AM & Zaki. Hehe. Oke, itu rahsia. Mane bole bagitahu. Sampai laa satu hari, Aini mention yang resepsi perkahwinan dy akan berlangsung Januari 2014. I was so happy and overly excited pula. Hehe. Later in May, dy request untuk aku jadi pengapit dy. I was like "What????? Alaa. Dhia malu laa Aini. Segannnnnn"... hehe. Lepas dipujuk, dipujuk dan dipujuk, aku pown setuju. Sebab nye? Sebab AM akan jadi pengapit Zaki. Hehehehehehe. Gatal sangat kitewww. Oke, let's checkidout..... :)

Le Bride
Aku sampai rumah Aini dalam pukul 8 kowt. Gerak dari umah sewa dalam kol 6.30 pagi. Itu pown aku dah rase macam, "Eiiii.... kite dah lambat nh. Patut nye gerak lepas subuh tadi...." Nampak tak excited nye tue macamana? Hihihi. So bile sampai 2, Aini dah ciap make-up. Just nak touch-up sikit2 je lagi. Later, mase akad nikah, Aini stay dalam bilik.... so, masing-masing berdebar. Eh, dah ke? Eh, belum ke? Hahaha. Memang xbole blah taw. At last, Tok Kadi masuk bilik, untuk mintak Aini sign borang..... Hehehe. Lega hati weols......

Le Groom

Dah sah nikahhhh :)
Sweet kan?
After dah settle nikah... Perut pown dah lapa. After snap pic sikit2, terus g makan..... Huwaaa, lapa gile.

Le familia
Le pengapit pown mengambil berkattttt :)
Motif sangat gambar pengapit lebih besar daripada gambar pengantin. Hehehe......

Gown untuk majlis bersanding

Warga lelaki yang agak kecoh
Ye... Mereka sangat kecoh ye. Paling tak menahan, AM kalau bergambar mesti tengok hp aku. Hihihi. Malu laa kitewww. Hahaha. Gedik ya Rabbi. Yang warga perempuan jugak laa yang berhemah. 

Warga perempuan yang manissss

Faris Hannan lena diulit mimpi indah

I is menyibuk. I knew it.

Haaa. Le pengantin with le pengapit :)

Gamba beramai-ramai

Bakal pengantin - June 2014
 Tetibe je kan... Hahaha.. Saje nak promote..... **wink**

Le handsome eating nugget

Oke, itu sahaje cerita nye. Mase sedang jadi pengapit, harus laa aku yg terlebih berdebar kan. Haha. First time uolssss. Tobatttt laa hai. Otw nak balik, singgah di PISB Ayer Hitam. Saje nak usha barang-barang hantaran. Cause later in June, kitorang punye reception plakkkkk. Terus berdebar balik. Haihhh. Anyway, mase nie, kitorang already engaged...... heheheheh :) Alhamdulillah sangat2.... Oke. Nanti akan sambung update tentang my receptions pulak.... Hihihihi

Thot's....
 ruBen si chomot ©  

No comments:

Post a Comment